دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب

معرفی کتاب

معرفی کتاب


اگر به دنبال کتاب هایی هستید که در عین حال که علمی هستند و از اصول روان شناسی بهره برده اند، متنی روان و در عین حال مطالبی کاربردی دارند ، فهرست ما می تواند به شما کمک کند. یادتان باشد گول کتاب هایی با عناوین زیبا را نخورید و قبل از خرید در مورد نویسنده اطلاعات کافی بدست آورید.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

اروین یالوم

دکتر اروین یالوم ، استاد روانپزشکی دانشگاه استنفورد ، چهل سال است و اندی است که به طور مداوم در عین طبابت و تدریس می خواند و می نویسد. یالوم نظرات خود را دررابطه با درمان در داستان هایی بیان کرده که میتوانند هم برای متخصصان و هم برای خوانندگان عادی که به موضوعات روانشناسی علاقه دارند، جالت و جذاب باشد. البته انتظار نداشته باشید که یالود در این کتاب هل اصول شاد زیستن و ... را یاد بدهد، چراکه تازه بعد از مطالعه این آثار دقیق میتوانید پی ببرید که روان آدمی چقدر پیچیده است.


ویکتور فرانکل

چندین سال زندگی در اروگاه های کار اجباری و از دست دادن نزدیکان احتمالا می تواند هر کدام از ما را از پا بیاندارد اما این اتفاقی نیست که برای ویکتور قرانکل افتاد. این روزها بسیاری از افراد کتاب "انسان در جستجوی معنی" را می خوانند و احساس می کنند با خواندن آن به دید تازه ای دست یافته اند. برای بسیاری از ما که در زندگی احساس گیجی می کنیم و نمی دانیم چه کار می خواهیم بکنیم، خواندن کتاب های فرانکل کی تواند انگیزه ای بدهد تا زودتر دنبال تصمیم گیری در این مورد برویم. نکته مهمی که کتاب های فرانکل را شاخص می کند این است که او به دنبال ماهی دادن به ما نیست بلکه تلاش میکند اصول ماهیگیری را در ما زنده کند. او عقاید و روش زندگی خودش را تحمیل نمی کند بلکه سعی می کند نشان دهد همه ما با هر عقیده ای می توانیم  زندگی پربارتری داشته باشیم.


جان گاتمن

اگر کسی به شما بعد از سال ها مطالعه و پژوهش در حوزه ای اختصاصی توصیه ای کرد، از کنار توصیه او به آسانی رد نشوید. جان گاتمن حداقل ۲۰ سال است که در ارتباط با روابط روجین به صورت اختصاصی کار پژوهشی انجام می دهد ، حوزه کاری اش را تغییر نداده و تمام وقت روی همین موضوع و اینکه چرا بعضی از ازدواج ها با شکست روبرو می شوند، کار کرده است.همین تنوع تجربه و تجارب در کار گاتمن می تواند به شما این اطمینان را دهد که کتاب هاتا حد قابل قبولی وابسته به فرهنگ آمریکایی نیستند و در فرهنگ ما هم تا حد خوبی کارایی دارند.


دانیل گلمن

نظریه هوش هیجانی تاثیر قابل توجهی در حوزه های گوناگون مانند روابط زوجین، تربیت کودکان، بهبود روابط کاری و ... داشت. آشنایی ما در ایران با این نظریه تا حد زیادی مرهون گلمن و کتاب معروف او به همین نام است.


ویلیام گلاسر

بسیاری از کتاب های موجود در بازار انگار برای زندگی فردی نوشته شده اند، کمتر کتابی وجود دارد که در رابطه با دغدغه های والدین یک نوجوان حرفی برای گفتن داشته باشد. اگر می خواهید فرزندانی خوب ، مسوول تربیت کنید، قطعا کتاب های ویلیام گلاسر که در روان شناسی با نظریه واقعیت درمانی دری تازه گشوده ، به درد شما می خورد البته استفاده از کتاب های او محدود به والدین نیست و در دیگر روابط زندگی و محیط ها مانند روابط همسران ، مدرسه و ... هم میتوانید از نظریات او که دارای پایه و اساسی علمی هستند، بهره ببرید.


آلبرت الیس

بعد از تلاش افرادی مانند الیس بود که این موضوع برای بسیاری روشن شد که با تغییر تفکر و اندیشه هایمان می توانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم.. افرادی مانند آلبرت الیس و آرون تی بک مسیری واقع بینانه را برای تغییر در نظر می گیرند و انتظار معجزه یک شبه را ندارند. هم الیس هم بک کتاب های خوبی در زمینه بهبود روابط همسران دارند که البته با تمرین هایی همراه است تا شما بتوانید راحت تر به نتیجه برسید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

تهیه : دکتر شیری


تگ ها :   معرفی کتاب کتاب
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده