دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی کتاب : آخرین نقش ترنج

معرفی کتاب : آخرین نقش ترنج

آخرین نقش ترنج


یادداشت از یاسمن همتی

«آخرین نقش ترنج» اولین کتاب «شادی آصفی» داستان یک عمارت است و شازده ی قاجار، خانواده اش و تمـام مناسباتی که در آن دوران وجـود داشته. داستان از زمان حال و با راوی شروع و با فلاشبـک به گذشـته از زبان شخصیت اصلی به نام گلدخت روایت میشود. دختری که پدرش خون قجری داشته و درجوانی دل به دختر باغبان داده و نتیجه ی عشق ممنوعه اش گلدخت است که بعد از یک اتفاق و تغییر مسیر زنـدگی با مادرش در این عمارت زندگی میکند.گلدخت و محمد امین دلباخته ی یکدیگرند اما در این میان اتفاق دیگری رقم میخورد که باید خواند و غرق در ماجراهای عمارت شازده همایون افضل الدوله شد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


داستان ریتم مناسبی دارد. خوشبختانه نویسنده دچار اطناب کلام نشده و توانسته در حجمی قابل قبول از دخترانی بگوید که قربانی مردان و زن ستیزی زنان عمارت میشدند. از نظر لحن و زبان، آصفی تلاش کرده مطابق با زمان داستان بنویسد. اگر سختگیری عجیب و غریب نداشته باشیم این تلاش قابل قبول است. گرچه جا داشت فضاسازی آن دوران کمی پررنگتر شود.


بعضی از دیالوگ های داستان را دوست داشتم. به نظرم آنقدر به جا بود که حاضرجوابی بعضی از شخصیتها مخاطب را دچار حظ شنیداری میکرد. البته نمیتوان استفاده ی خوب از ضرب المثلها را هم نادیده گرفت.


چیزی که جای خالیاش احساس میشد نشان دادن تلاش گلدخت برای پیشرفت بود که ای کاش به زندگی جدیدش در قسمتهای پایانی بیشتر پرداخته میشد و مخاطب آن را حس میکرد.


قلم نویسنده خوب است و توانسته در اولین کتابش داستانی با تعلیق مناسب بنویسد. البته باید بگویم داستان بعدی اش سرگذشت یکی از شخصیت های داستان است که از جایی به بعد کمرنگ میشود و سوال بیجواب برای خواننده باقی میگذارد.


بازخوانی مجدد توسط نویسنده یا ویراستار جهت ویرایش برخی اشکالات پیشنهاد میشود. داستان قابلیت این را دارد که با اضافه کردن بخشهایی تبدیل به فیلم شود. فیلمی از گذشته و تمام جذابیت های بصری و تاریخی آن دوران.


این کتـاب به کسانی که سفر به گذشـته را دوست دارنـد پیشنهاد میشود؛ همان هایی که به خواندن داستان با تمـام تلـخی و شیرینی اش علاقه دارند. اگر دوست دارید فراز و نشیب زندگی گلدخت را بدانید آخرین نقش ترنج را بخوانید.


نویسنده : شادی آصفی

ناشر موسسه آموزشی تالیفی رشدان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده