خرید از سراسر دنیا


» معرفی کتاب: راز کیارش

معرفی کتاب: راز کیارش

معرفی کتاب: راز کیارش


⁦⁩«مژگان زارع» نویسنده ای است که در ژانر جنایی معمایی تبحر دارد. «راز کیارش» داستانی تلفیقی از عشق و معما است و نویسنده تلاش کرده داستانی جاندار بنویسد.

 ⁩شادی دختر سرایدار یک خانه بزرگ به قتل پسر صاحبخانه متهم میشود و به زندان میافتد. این شروع یک ماجرای پیچیده ولایه برداری از اتفاقات پشت پرده این قتل است که افراد زیادی را درگیر میکند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

⁦⁩«شادی» و «مهرداد» دو راوی اولشخص هستند که داستان را روایت میکنند و همین به جذابیتش اضافه کرده است.

⁦⁩فضا سازیهای زندان یکی از بخشهای جذاب است. لحن و زبان زنهای زندانی خوب از کار درآمده. حتی تغییر لحن شادی از دختر ابتدای داستان با سه عروسک آویزان به کوله پشتیاش به دختری تندخو و عصبی به خوبی تصویرسازی شده است. دختری که با ادبیات خاص همسن و سالهایش به "وحشی" میگفته "وخشی" حالا تبدیل به دختری زندان رفته شده که در محیط مخرب آنجا تجربه های سختی داشته است.

⁦⁩مهرداد در حالی برای کمک به شادی تصمیم میگیرد که چند فرضیه او را متهم اصلی در قتل کیارش میداند. با وقوع این قتل اتفاق عجیبی در روابط افراد خانواده پیش میآید و باعث بازنگری در زندگی کاری و خصوصیشان میشود. مهرداد هم به عنوان مدیر یک شرکت موفق به بازنگری زندگی شخصی اش میپردازد که مدتهاست به سردی رسیده و در کنارش به تغییرات در شرکت هم فکر میکند!

⁦⁩برای من داستان هایی که مرد یا زن متأهل در هر شکلی درگیر خیانت شوند خط قرمز است. در واقع اصلاً این سوژه را دوست ندارم مخصوصاً وقتی نویسنده اصرار داشته باشد که این عشق پاک و لطیف است! اما به نظرم این کتاب روی لبه ی تیغ حرکت کرده است.حرکتی دشوار که شاید کمتر نویسنده ای از پس آن بربیاید. 

⁦⁩دیگر شخصیتهای داستان هم حضوری موثر در پیشبرد آن دارند. چینش آدمها در شرکت و روابطشان با یکدیگر، گذشته آنها، کمبودها و ضعفهایشان همه در مسیر اصلی معما طراحی شده تا هر کدام به تنهایی مظنون اصلی قتل باشند و همین نقطه قوت اثر است.

⁦جا داشت حجم داستان مخصوصاً در بخش پایانی کم شود. البته آنقدر ویژگیهای مثبت دارد که میتوان گره گشایی دیر هنگام ماجرای قتل را نادیده گرفت. معمای داستان آنقدر هیجانانگیز و تودرتوست که مخاطب را تا انتها برای شناسایی قاتل میکشاند

⁦⁩اگر داستانی با شخصیت های جذاب میخواهید که نویسنده اش در ورطه شعارزدگی مرسوم در باب این طبقه اجتماعی نیفتاده باشد «راز کیارش» را بخوانید.


نام نویسنده: مژگان زارع

نام نشر: برکه خورشید

یادداشت: یاسمن همتی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده