دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : جزر و مد

معرفی کتاب : جزر و مد

کتاب جزر و مد

یادداشت از غزاله پایان

عشق یا عذاب وجدان؟

رمان «جزر و مد» پنجمین رمان «شادی منعم» از «نشرعلی» در 708 صفحه به چاپ رسیده است. این نویسنده چهار رمان دیگرش به‌ نام‌های «حسی به رنگ سبز از جنس آسمان‌ها»، «عبور از پاییز»، «یکی از من» و« آجرکج» را از نشر علی منتشر کرده است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


«جزر و مد» داستانی از دل یک خانواده‌ی بزرگ است که بین اعضای آن همبستگی و همراهی زیادی وجود دارد. قرار است از شهرزاد کی‌ راد بخوانیم و با او همراه شویم.

 اسامی و حضور این خانواده‌ی شلوغ در صحنه‌های اول داستان، خواننده را دچار گیجی می‌کند، اما در ادامه هر شخصیت در جای خود قرار می‌گیرد و نقش خود را ایفا می‌کند.


در یک حادثه شهرزاد با فرشته تصادف می‌کند. شهرزاد از ترس، صحنه‌ی تصادف را ترک می‌کند و این راز بین او و پسرعمویش می‌ماند. چندماه بعد شهرزاد به بهانه‌ی کمک به سراغ میثاق نامزد فرشته می‌رود تا اتفاقات و مشکلاتی که به‌خاطر مرگ فرشته به سر او آمده جبران کند. با بستن یک قرارداد کاری ماجرا آغاز می‌شود. 


میثاق و شهرزاد با هم ازدواج می‌کنند که این ازدواج انتخاب مناسبی نیست. نه برای میثاق که هنوز یاد و‌خاطره‌ی فرشته را در قلبش دارد و نه برای شهرزادی که راز بزرگی در دل دارد و بیشتر گرفتار عذاب وجدان مرگ فرشته و زندگی به هم ریخته‌ی میثاق است. 

شهرزاد با گفتن رازش به میثاق به طریقی سعی می‌کند همه چیز را برای خود تمام کند و شروعی نو داشته باشد اما ورق داستان در همان نقطه برمی‌گردد و با حضور کنعان و عشقی که به گذشته برمی‌گردد مسیر داستان وارد فضای تازه‌ای می‌شود.


 داستان از ابتدا شروع جدی و خوبی دارد. روند داستان تعادل خود را حفظ کرده و در بخش پایانی روی دور تند قرار می‌گیرد. شخصیت‌پردازی هر شخص کامل و ملموس است به حدی که خواننده در هر صحنه می‌تواند نوع نگاه و رفتار شخصیت را درک کند.

صحنه‌پردازی و دیالوگ‌های مناسب و پخته نویسنده به روند داستان کمک زیادی کرده است.


رمان مضمونی اجتماعی-عاشقانه دارد و تعلیق آن متناسب با روند داستان است. از خودگذشتگی شهرزاد و احساسات زنانه‌اش به خوبی در دل داستان نشسته و نمونه‌ی یک زن ایرانی را نشان می‌دهد که تا انتها برای حفظ زندگی خود می‌جنگد.

روند انتهایی رمان ریتم تند‌ی دارد، اما با تمام تندی دلچسب است! تحلیل‌های ابتدای داستان منطقی‌تر است، ولی در نیمه پایانی احساسات نقش پررنگ‌تری دارد.


این رمان به افرادی پیشنهاد می‌شود که به داستان‌های عاشقانه و خانوادگی علاقه دارند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده